Siberia Wildernes Adventure - Reisverslag uit Lake Hawea, Nieuw Zeeland van MarjaenGer - WaarBenJij.nu Siberia Wildernes Adventure - Reisverslag uit Lake Hawea, Nieuw Zeeland van MarjaenGer - WaarBenJij.nu

Siberia Wildernes Adventure

24 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Lake Hawea

Maandag 24 Oktober 2016,

Vandaag een helikoptervlucht,een wandeling van 3 uur en een jetboottocht door het nationale park Mt Aspiring op het programma.
De helikoptervlucht was spectaculair en voor een herhaling vatbaar. De wandeling was een ander verhaal. Naïef als je als Nederlander kunt zijn over een wandeling van 3 uur door het oerwoud. Afgezet op een hoogte van 600 meter en dan gaan met die banaan. Schitterende natuur waar je stil van wordt maar dan moet je wandelen naar de andere kant van de berg. Als je de uitdrukking kent dat je langs de rand van de afgrond loopt dan hebben wij dat vandaag letterlijk gedaan . De tocht afgesloten met een jetboottocht. Jammer van de regen maar bij mooi weer zeker voor herhaling vatbaar. Deze dag was er een met een * .
Maar nu ik weet hoe de wandeling eruitziet doe ik hem zeker niet nog een keer tenzij ik niet meer bij mijn volle verstand ben.
Dit verslag is voor de verandering geschreven door Marja.
Voor de volgers: ik heb nog niet gereden in NZ. Dit is mij veel te eng.
Maar dankzij een goede chauffeur kom ik overal.

• 24 Oktober 2016 - 15:06

Robenwim:

Beste Marja en Ger,
    Omdat wij over een dikke week richting NZ vertrekken kijken we nu al regelmatig naar mensen die er nu zijn, en kunnen wellicht nog wat tips opdoen. Niet dat NZ onbekend terrein voor ons is want we gaan de derde keer. Zo te lezen was de wandeling na de helicoptervlucht best pittig, maar was deze zonder gids ?
    Wij hebben een aanbieding gezien waarbij er een deskundige gids meegaat. We overwegen ook om die combinatie te maken, maar zullen het ter plekke bekijken want het is ook afhankelijk van het weer.
    Nog veel plezier in dit prachtige land, en als we nog een tip mogen geven; doe zeker een wandeling in het Abel Tasman Park, dat is niet te vermoeiend. eerst watertaxi nemen, dan traject lopen en weer met de watertaxi terug.

• 24 Oktober 2016 - 16:57

Alex:

Dussssss.........Ger,

Je gaat eerdaags weer een fijne wandeling maken? ;-)
    Wees maar blij dat je je vrouw bij je hebt.
    Plezier saam

• 24 Oktober 2016 - 20:15

Martin En Johan:

Wat een drukke maar geweldige dag. Het klinkt als een super ervaring. Een helikoptervlucht is echt super en dan die wandeling langs de afgrond! Spannend!! Wel zonde dat het regende gedurende de jetboottocht, daar keek je enorm naar uit. Maar ja het weer heb je niet voor het uitkiezen helaas. Jullie hebben alweer heel veel mee gemaakt en yet mutch to come!! Benieuwd naar jullie volgend verslag. Blijf genieten!

• 24 Oktober 2016 - 22:56

Haronsel:

Helikopter, yes helemaal te gek zelfs voor ons, mocht je voorin zitten, of was het zo’n ouwe leger chopper waar 40 man in kijk met alleen maar kijkgaatjes (kogelgaten)

En dan die wandeling he, ja het woord zei het toch al “WILDERNES ADVENTURE” wat verwacht je dan als echte Hollander he, een geplaveid paadje met een balustrade, nee zo gecultiveerd zijn ze daar nog niet.

Maar gelukkig had je een grote sterke beer bij je om je vast te houden toch, of heeft Ger hoogtevrees.

En een tocht met een jetboot, hoe gaaf wil je het hebben, had ik Ger al verteld dat wij daar met een Jetboot tegen de stroom in de berg op gevaren waren (totdat we vast kwamen te zitten in het grind, maar dat mocht de pret niet drukken, echt mooie ervaringen toch, en ach die paar drupjes die dan naar beneden komen, neem je dan maar op de koop toe.

Dat het eng rijden is in nieuw zeeland, ben ik helemaal met je eens.
    Wij hadden ook de eerste dag meteen al honderden spookrijders voor ons, en allemaal maar zwaaien, wij terugzwaaien natuurlijk.

Maar dat laat je Ger toch rijden, die doet gewoon net of ie op de vrachtwagen zit en gaat midden op de weg rijden.

Nog HEEEEL veel plezier daar, en hopen op mooier weer, tot schrijvens.