De oversteek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van MarjaenGer - WaarBenJij.nu De oversteek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van MarjaenGer - WaarBenJij.nu

De oversteek

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vrijdag 4 november 2016,

Vandaag gaan we het Zuidereiland verlaten en maken we de oversteek naar het Noordelijkeiland (Wellington).
Na het ontbijt Motueka achter ons gelaten en gaan we opweg naar Picton.
Natuurlijk heb ik weer een mooie weg uit gekozen, de queen Charlotte highway. Volgens de boeken 1 van de wegen die je gereden moet hebben ( ik weet haast wel zeker dat Hans hierover iets wil zeggen),als je in NZ bent. De weg heeft 360 bochten, ik heb ze niet geteld. Koffie onderweg en om 1300 waren we in Picton, alle plichtplegingen gedaan(auto inleveren,inchecken boot) en om 1415 uur vertrok de Ferry en om 1745 zijn we in Wellington, auto halen en naar het hotel. Wat rond gelopen en wat gegeten en dan weer hotel. Morgen gaan we naar Kapiti Island. Maar daarover de volgende keer.
Groetjes Marja en Ger

  • 04 November 2016 - 11:09

    Johan En Martin:

    Mooi, de oversteek is gedaan en is altijd weer een hele happening met zo een ferry. Fijn dat jullie weer veilig aan land zijn aangekomen. Hebben even gegoogled en kapiti is wel heel mooi. Prachtige natuur en de birdspotting op Kapiti Island kan beginnen.

  • 04 November 2016 - 12:24

    Haronsel:

    god zij dank, de roestige boot heeft het uitgehouden, niet zeeziek geworden, maar zo te lezen, helaas weer geen walvissen gezien, jammer hoor.

    hoe kom je erbij dat ik wat zou zeggen over een weg met 360 bochten, die draai ik dagelijks alleen al door Amsterdam, is Marja niet misselijk geworden met die rijstijl van jouw (tenminste wat ik altijd van Martin hoor).

    nou ik heb ook even gegoogeld en zie alleen maar foto's met mooi weer, dus laat de poncho maar thuis, geniet maar lekker daar

  • 04 November 2016 - 12:24

    Haronsel:

    god zij dank, de roestige boot heeft het uitgehouden, niet zeeziek geworden, maar zo te lezen, helaas weer geen walvissen gezien, jammer hoor.

    hoe kom je erbij dat ik wat zou zeggen over een weg met 360 bochten, die draai ik dagelijks alleen al door Amsterdam, is Marja niet misselijk geworden met die rijstijl van jouw (tenminste wat ik altijd van Martin hoor).

    nou ik heb ook even gegoogeld en zie alleen maar foto's met mooi weer, dus laat de poncho maar thuis, geniet maar lekker daar

  • 04 November 2016 - 15:21

    Haronsel:

    p.s. hebben jullie wel je nette kloffie bij je, want ik hoor net dat willie en maxima bij jullie langskomen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 November 2016

Cormandel, Nice van Nieuw Zeeland

11 November 2016

Geisers en modder

07 November 2016

De vulcanen

05 November 2016

Vogeleiland

04 November 2016

De oversteek

Actief sinds 25 Sept. 2016
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 85949

Voorgaande reizen:

25 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: