Doubtful Sound - Reisverslag uit Lake Hawea, Nieuw Zeeland van MarjaenGer - WaarBenJij.nu Doubtful Sound - Reisverslag uit Lake Hawea, Nieuw Zeeland van MarjaenGer - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound

23 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Lake Hawea

Vrijdag 21 oktober,

Vandaag staat de eerste grote verplaatsing op de agenda. We gaan op weg naar Manapouri in het centrum van het nationaal park Fiordland. We slapen in een hele mooie cottage die zijn naam eer aan doet, Kepler Mountain View( zie foto). De reis , normaal 2 uur maar je bent op vakantie dus nu 4 uur , was heel mooi. En nu morgen !!!!

Zaterdag 22 oktober,

De Doubtful Overnight Cruise, die stond met een * in mijn agenda. Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen zijn overtroffen . De hele reis naar de Doubtful wad gewoon prachtig, beetje varen , stukje met een bus en toen waren we bij de Fiordland Navigator. En de 24 uur die dan volgen zijn voor mij niet te beschrijven en dat komt niet vaak voor. Het was geweldig, overweldigend , indrukwekkend enz enz. De foto 's zeggen lang niet alles maar geven een kleine indruk.

Zondag 23 oktober,

Aan alles komt een eind en ook aan de cruise en we gaan opweg naar boven om nog meer te gaan beleven. We zijn nu opweg naar Lake Hawea ( een hele mooie weg door de southern alps al vond Marja van niet). Hier blijven we drie dagen en gaan morgen de Siberia Wilderness Adventure doen, maar dat is voor de volgende keer.
Groetjes Marja en Ger

• 23 Oktober 2016 - 09:28

Haronsel:

Aha, toch het fjordengebied in, gelukkig maar.

Milford sound verruild voor Doubtful sound, moet kunnen, lijkt mij ook wel mooi, maar op een boot?
    Niet zeeziek geweest, veel dieren gezien? Pinguïns, dolfijnen, zeeleeuwen, ja heb ik al zo vaak tegen Johan en Martin ook gezegd, DIE ZIE JE OOK IN ARTIS 

Ook nog gedropt in een kajak, zo van zoek het zelf maar uit, maar pas op dat je geen kopje onder gaat, vast niet he.

Nog een captain’s diner gehad, of gewoon rats kuch en bone.

Rijden door de southern alps, en daar twee keer zo lang over doen als ieder ander, logisch dat Marja dat niet zo leuk vond, zeker bij ieder bochie uitgelegd hoe ze die moest nemen, in welke versnelling, hoe het stuur vasthouden, nog een keer voordoen, enz., enz., man laat je werk toch thuis liggen, vind Marja ook vast veel fijner.

Geniet er maar lekker van allemaal, en ik kijk uit naar de siberia wilderness

• 23 Oktober 2016 - 12:13

Martin En Johan:

Hey kiwi's! Wat leuk om nu zelf mensen te volgen op hun reis en wat voor 1!
    Het klinkt super allemaal en ook mooi dat jullie er zo van genieten. We kennen het gevoel...
    Foto's kunnen nooit vertellen wat jullie in het echt ervaren en zien maar het ziet er al prachtig uit.
    Blijf genieten met z'n tweetjes en tot de volgende blog!

Greets Martin en Johan